sitä istuu pöydän ääressä
sitä kiittää kirjeestä
vastaaminen on ollut mielessä jo pitkään
mutta ei ole mukamas ehtinyt
ja sitten aikaa on liikaakin
tulee paksu kirje
kirjoittaa viikon jokaisena päivänä
torstaina postittaa
perjantaina perillä
maanantaina ehkä avattu
 
odottaessa
maalaan surrealistisia symbolistisia postimpressionistisia töitä
tai
järjetöntä sotkua
 
tekniset rahkeet eivät riitä realismiin
lapsena olin innokas ja aika hyväkin
ei vaan ole
silleen
kehitystä
tapahtunut
 
onpa täällä kuuma
juoksen tämän jälkeen uimaan
huomenna vasta sen 32km
sulla on samanvärinen kylpytakki
kuin mun äidillä
mut ei se
haittaa
yhtään
 
kynästä loppuu väri
 
kahvia tippuu
 
mun suusta
 
kirjeelle
 
ehkä sä naurat
mutta mä aion oikeasti vielä
olla musiikin kanssa tekemisissä
ja mä haluaisin
käsikirjoittaa
näytelmän
 
siihen tuhdin rakastelukohtauksen
 
aika menee niin vitkaan
me ei olla mitään lällyjä
ei sokerista tehtyjä
ei lampaita
ei taviksia
 
vaikka en mä
kirjoita
vessapaperille
lainasin kirjastosta viisi
Leevi & the Leavingsin levyä
kaikki mitä mulla ei ennestään ole
enkä mä tiedä
mitä kesän jälkeen tapahtuu
vaikka mä en oo mitään muuta miettinytkään
viimeiseen kuukauteen
mut mä en voi
lähteä nyt
kun mun koulu on vielä kesken
koska sitten se ehkä jäisikin kesken
 
enkä mä osaa niellä tulta
 
enkä mä halua palaa nopeasti loppuun
 
mä olen miettinyt sua
pitkällä tähtäimellä
 
mut jos asiat sanoo ääneen liian varhain
ne ei ikinä toteudu
mut mä haluaisin sun tietävän
jos sä lähdet
mä romahdan
ja nousen taas
niinku oon tehnyt
aina ennenkin
mut mä en halua miettiä sitä
ja joka tapauksessa mä en halua
pilata ystävyyttä
mut mä todella haluan muutakin
kuin kävellä marjametsässä
kiinni sun takapuolessa
ja musta tuntuu
että oon astunut
mun mielen erämaahan
mikset sä tekstaa???
 
mikset sä tekstaa???
 
mikset sä tekstaa???
 
soitat
on kiva kuulla ääntäsi
olen niin ujo
hyvät kysymykset katoavat päästäni
hyvät huomiot
vaikka enhän mä mikään überujo ole
miksi se ujous tuodaan aina esiin?
nostetaan kuin kissa kuistille?
sitä paitsi eikö se ujous oo parempi
kuin ne pälä pälä jaksot
mitä mulle usein tulee
kun sä et ees kuuntele enää?
ja oisko se sit kiva jos mä olisin
jotenkin päällekäyvä
häh???
 
jos mä vaikka läpsisin sua pakaroille
tai jotain
kun enhän mä ole mikään
irstas sovinistisika
vaikka onhan sitä tullut
joskus poikien kanssa
heitettyä aika
härskiäkin läppää
mut sun aikana on jotenkin
"isojen poikien" laulutkin
alkaneet väsyttää
 
mut viime yönä mä valvoin myöhään
en kerro miten myöhään
koska sit sä ajattelisit
et mulla on joku uniongelma
ja mielenterveyden häiriö
mut mä kuuntelin levyjä
ja kirjoitin tärisevin käsin
sydäntä raastavan tekstarin
jota en ikinä lähettäny
mut silti mä mietin
mikset sä tekstaa...
 
mulla on hirveä ikävä sua
oon käynyt päässäni läpi kovia asioita
kuvitellut tyhmiä asioita
ja halunnut sua
mut en mä mitään
yksityiskohtaisia kuvauksia
tässä ala...
 
mut sun kanssa ei tarvitse
ajatella muita
tunnen itseni kuustoistakesäiseksi jälleen
enkä tiedä mistä nuo numerot tuli
sä sanoit, ettet ymmärrä numeroita
musta tuntuu, että ymmärrät
tuu joskus käymään joohan?
kattoo sit sitä hommaa
kun on sen aika
joohan?
se on moi...
tuu sit käymään..
ajatus sinne...
 
mikset sä tekstaa?

© Antti Nisonen